Problem mit unserem BUKH DV20ME in unserer Motorgrundel (Help)

Wir haben ein Problem mit unserem Motor Bukh DV20ME in unserer Motorgrundel.

Exactly: Der Motor läuft recht laut und “hart”, obwohl alle Filter kontrolliert und frei sind.  Beim einstellen der Ventile habe ich bemerkt, das sehr viel Luft unter dem Ventildeckel während des Betriebs entsteht. Nimmt man die Öleinlass-Schraube heraus, kommt da sehr viel Luft heraus, aber ohne viel Druck. Ist das normal ? Man kann den Finger drauf halten – nimmt man Ihn Weg, kann man die Luft noch in über 1,5 Meter Abstand merken. Der Motor verbraucht kein Öl und raucht auch nicht. Auch sonst läuft er relativ normal – nur eben sehr laut und hart.

Andere Bootsbesitzer sagen mir, das wäre nicht in Ordnung. Ein Motorentechniker sagte dann, das könnte eine defekte Ventilgehäuse oder Kurbelgehäuseentlüftung sein. Alle kennen sich jedoch nicht exakt mit diesem Motor aus.Unsere Grundel liegt bei Arnhem/Lathum/Giesbeek. Falls da ein Grundelbesitzer in der Nähe einen Bukh Motor hat, würde ich mir gerne mal ansehen, wie der im Betrieb läuft – zum Vergleich.

Ich habe das komplette Bukh Motorenbuch und Werkstattbuch da, sowohl in Englisch als auch in Deutsch. Wer Interesse an Kopien hat, kann sich bei mir melden. Doch leider steht von diesem Problem auch nichts da drin. Ich hoffe hier weiß einer Rat…. und ich hoffe, man versteht mich hier, aber bekanntlich können Holländer besser Deutsch als wir Deutschen holländisch sprechen, daher hoffe ich dennoch auf Hilfe.  Holländisch lesen und verstehen kann ich aber…..

Dit vind je misschien ook leuk...

1 reactie

  1. Webmaster schreef:

    Voor diegen die iets moeite hebben… (Google translate, geef mij dan maar Duits)

    We hebben een probleem met onze motor Bukh DV20ME in onze Motorgrundel.

    Precies: De motor is vrij luid en “hard”, hoewel alle filters gecontroleerd en schoon zijn. Wanneer u de kleppen, Ik heb gemerkt dat er veel lucht onder het klepdeksel tijdens de operatie vereist. Als je de schroef uit Öleinlass, komt zo veel lucht uit, maar zonder veel druk. Is dit normaal? U kunt uw vinger op het – take it manier kunt u nog steeds in de lucht meer dan 1,5 meter afstand te onthouden. De motor gebruikt geen olie en rookt niet. Hoewel hij een relatief normaal – net zeer luid en hard.

    Andere boot eigenaren vertellen me dat het niet in orde. Een motor technicus zei vervolgens dat kan een defect ventiel lichaam of het carter ventilatie. Alle kennen elkaar, maar niet precies met deze motor is aus.Unsere Grundel Arnhem / Lathum / Giesbeek. Als er sprake is van een fundamentele Elbe zits Nabije is een Bukh motor, zou ik willen kijken hoe de operatie loopt – voor de vergelijking.

    Ik heb het hele boek en Bukh motor werkplaats boek, want in zowel Engels als in het Duits. Als u geïnteresseerd bent in kopieën, kunt u contact met mij op. Maar helaas, dit probleem is ook omdat er niets in. Ik hoop dat de raad hier weet … en ik hoop dat u begrijpt me hier, maar we weten wel beter kan Nederlander Duits dan wij Duitsers spreken Nederlands, dus ik hoop te helpen. Holländisch lezen en te begrijpen kan ik …..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Controle *

Maximale bestandsgrootte van upload: 5 MB. Je kunt uploaden: afbeelding, video, document, spreadsheet. Links naar YouTube, Facebook, Twitter en andere diensten die in de reactietekst worden ingevoegd, worden automatisch ingesloten. Bestand hier neerzetten

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.